maandag 8 juli 2013

twee lagen kaart

Voor een party was ik op zoek naar een kaart met lagen. Waarbij de stempel over de eerste laag door gaat naar de volgende laag. Veel van de kaarten die je ziet bestaan uit 3 lagen. Maar mijn kaartje was niet zo groot (10 x 10 cm) en dus wilde ik een laag minder. Het resultaat vind ik geslaagd. Voor de kleuren liet ik me inspireren door een van de designers series papier uit de nieuwe catalogus.

De grap van deze techniek vind ik dat het er al snel indrukwekkend ingewikkeld uit ziet. Maar dat valt dus heel erg mee als je weet wat je moet doen. Het geheim zit in de (crumb cake) tussenlaag. Deze laat je bij het stempelen weg. Je stempelt op de lagen waar je de stempels op wilt hebben. Pas aan het einde, wanneer je alle lagen definitief aan elkaar zet voeg je de tussenlaag in.

dubble layer

3 opmerkingen:

  1. Leuke kaart en prachtig idee!
    :-D

    Liefs, San

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi José,

    Had deze kaart inderdaad ook al een keer gezien met 3 lagen, maar als je dus een kleinere kaart hebt kan 2 lagen ook prima!
    Ik vind hem in ieder geval geweldig!!

    Liefs Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel rustiger zo dan drie lagen. Het is een prachtige kaart geworden. De kleurencombinatie is geweldig. Groetjes, Gonny

    BeantwoordenVerwijderen