woensdag 22 januari 2014

Rekenmachine Envelop Punch Board

Via verschillende kanalen heeft mij de vraag bereikt of er nou niet een rekenmaniertje is voor het envelop punch board. Een rekenmachine waar je eenvoudig de maat van je kaart opgeeft en en waar dan het papier formaat dat nodig is voor je envelop en het “aanlegpunt” op de liniaal van het punch board uit rolt.

Deze formule heb ik gevonden bij Jana Traumann. Zij heeft daarover twee blog berichten geschreven.

De informatie die zij deelt (in het duits) heb ik samengevoegd in een Excelsheet en naar het Nederlands vertaald. Bij deze wil ik de rekenmachine aan jullie ter beschikking stellen. Delen is uiteraard toegestaan maar heel graag met Bronvermelding van Jana Traumann.

Je opent het sheet hier (klik) of kopieer de volgende link in je browser http://sdrv.ms/1inVkz5

Het scherm dat zich opent ziet er uit zoals op de afbeelding hieronder. Om met het sheet aan de slag te kunnen moet je eerst op “bewerken in browser” drukken (aangegeven in de afbeelding met pijl en rode cirkel). Daarmee schakel je de reken en bewerk mogelijkheid in.
Vervolgens kun je aan de slag. Voer op de gele velden het formaat van je kaart in. De papiergrootte en het aanlegpunt worden berekend in de twee velden daarachter.

Het hebben van Excel is voor dit sheet niet nodig.

Zoals jullie wellicht weten kun je ook doosjes maken met het envelop punch board. Om het jullie gemakkelijk te maken zit ook daar een rekenmachine voor ingevoegd. Zo kun je elke maat doosje maken.

Hou er bij het maken van je enveloppen en doosjes rekening mee dat niet alle maten op de liniaal aangegeven staan. Je zult hier en daar een beetje moeten aanpassen en schuiven voor een optimaal resultaat. Oefening baart kunst.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben en wens jullie veel plezier. Laat wat van je horen als je het sheet hebt gebruikt. Laat weten wat je ervaringen zijn.

Knipsel

Wil jij ook zo’n punch board? Hij kost € 22,95 inclusief 4 verschillende handleidingen excl. verzenden. Neem contact met mij op en bestel of ga naar mijn online shop.

Van 28 januari t/m 31 maart is extra aantrekkelijk om Stampin’ Up! artikelen te bestellen.
Bij elke bestelling van € 60,- ontvang je een cadeau uit de Sale-a-bration folder naar eigen keuze. (bestel je voor € 120,- krijg je 2 cadeaus en zo verder!)

Op 28 januari gaat eveneens de nieuwe mini lente/zomer catalogus in (naast de al bestaande jaar catalogus). En neem van mij aan die staat boordevol heerlijks. Nieuwsgierig? Bestel je eigen exemplaar.

maak je eigen enveloppen nu in elk formaat

4 opmerkingen:

  1. Hallo Jose, heel hartelijk dank voor dit bericht!!! Ik had mijn zoon willen vragen om dit te maken, maar omdat hij herstellende is van een zware hersenoperatie heb ik die vrijmoedigheid nog niet gehad.
    Ik ga het graag gebruiken en ik zal aan jou en Jana alle lof en eer brengen.
    Hartelijke groeten, hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Nee klopt, het berichtje is al oud en het excel sheet is stuk gegaan. Er zijn inmiddels zeer goede calculators te vinden die niet met excel werken.

      Verwijderen