dinsdag 21 mei 2013

Een klein doosje

Dit schattige doosje heb ik gemaakt op een groot demonstrator treffen in Duitsland.
Sommige zullen al het een en ander hebben gezien op mijn facebook pagina. Later zal ik hier ook nog foto’s plaatsen. Eerst weer wat creatiefs!

En omdat hij zo leuk en simpel is, heb ik er ook een tutorial bij gemaakt.

Wat heb je nodig? De sizzix bigz die “Scallop Square Bigz Clear” (pssst wacht niet te lang met bestellen. Hij komt waarschijnlijk niet terug in de nieuwe catalogus)

Vervolgens maak je vouwlijnen op de laatste twee schulpjes. Steeds aan elke kant 2 vouwlijnen.

En dan is het een kwestie van de plaatjes volgen. Hoekjes eruit knippen, vouwen en in elkaar zetten.

Als laatste meet je hoe groot je deksel moet worden. Dat zal in de buurt zijn van de 6 cm. Maar meet wel! Zo’n doosje is altijd een beetje afhankelijk van hoe nauwkeurig je de vouwlijnen hebt geplaatst en hoe scherp je hebt gevouwen.

Het dekseltje zet je vervolgens vast aan een van de geschulpte flapjes.

Eenmaal in elkaar kun je het doosje versieren en voorzien van een sluiting. Ik heb een lintje gebruikt om het doosje te kunnen sluiten. Het lintje zit vast onder de extra laagjes die ik in de verschillende kleuren op het doosje heb bevestigd.

Ik lees graag wat jullie er van vinden!

2 opmerkingen:

  1. een leuk doosje is het geworden kun je heel veel kanten mee uit dacht ik zo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk doosje heb je gemaakt! Erg gaaf idee :)

    BeantwoordenVerwijderen